sobota, 14 stycznia 2012

Copywriter

Copywriter

Autorem artykułu jest Szymon Machniewski



Katalog zawodów w Polsce w ciągu ostatnich kilku, a nawet kilkunastu lat, wyraźnie uległ zmianie. Pojawiły się całkiem nowe profesje, a zniknęły dobre, stare zawody, bez których poprzednie pokolenia nie mogło sobie wyobrazić codziennego życia.

Dziś takie zawody jak acount manager, czy też web designer, web development i copywriter nie budzą niczyjego zdziwienia. Niemniej jednak, w oficjalnym spisie polskich zawodów pojawiły się one wraz z rozwojem sieci internetowej. Szeroki dostęp do Internetu sprawił, że ludzie zaczęli postrzegać w nim wielki potencjał rozwojowy, zwłaszcza w dziedzinie reklamy i marketingu. Zaczęli więc na rynku pracy pojawiać się specjaliści, którzy doskonale wiedzieli, co zrobić, aby wypromować w wirtualnym świecie przedsiębiorstwo, daną markę, czy produkt, a nawet poprostu nazwisko danego zleceniodawcy.

Ciekawym zawodem jest copywriter, ponieważ trudno jednoznacznie określić jego profesję. Jest to człowiek, który zarabia na życie pisaniem, choć taka definicja jest niepełna. Copywriter to nie literat, daleko mu do niego, ale z drugiej strony literat nie zawsze będzie dobrym copywriterem. Do tego potrzeba talentu, smykałki, wyobraźni i wiadomości z zakresu marketingu. Trzeba wiedzieć, jakich słów użyć, aby produkt się sprzedał. Copywriter tworzy teksty do stron internetowych, folderów, do reklam, pisze scenariusze spotów telewizyjnych i radiowych. Jednocześnie, w zakres jego kompetencji wchodzi tzw. naming, czyli po prostu tworzenie nazw.

Naming jest znanym pojęciem na świecie, choć dla przeciętego Polaka niewiele ten termin będzie oznaczał. Naming to tworzenie nazw dla nowych marek, które oddawałyby idealnie charakter przedsiębiorstwa, usługi lub produktu. Sztuką jest stworzenie popularnej, łatwej marki, którą uda się wypromować na cały świat.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz